zondag 11 november 2012

Over de Modevakschool en ander Gefreubel........

 Afgelopen weekend heerlijk bezig geweest met lapjes en de naaimachine!!  Zaterdag de eerste cursusdag gehad van de Modevakschool Nationaal. Kleermakers praktijk, hier leer je heel veel kneepjes en 'moeilijke'
onderdelen van het kledingmaken.


Ik vond het een leuke, gezellige en leerzame dag!

Dit is de schuine lus die we gemaakt hebben. Ik had niet echt de goede stof om er een mooie lus van te maken, maar ik begrijp nu wel hoe het gemaakt wordt.

Dit was het programma voor de hele dag (van 9.00-15.00).
Het lijkt niet zo veel, maar om alles een beetje goed en mooi te krijgen, daar gaat dan toch meer tijd inzitten dan dat je zo denkt.
Dit zijn een paar werkjes die we gemaakt hebben:

Zak in zijnaad.

De insteekzak.








De damesrits.
Alles is nu weer netjes opgeborgen in de map.  De volgende les is in Januari, dus we hebben nog even tijd om ons hierop voor te bereiden!


Ik ben druk aan het mobielhoesjes en portemonneetjes maken!
Het is voor een leuk project......

Waar deze etuitjes ook voor zijn.

Wordt vervolgd.......


Vanmiddag nog even de wandelschoenen aan getrokken en een wandeling gemaakt.

Het was heerlijk weer!! We hebben genoten!


Iedereen een fijne week gewenst!!!!


Groetjes, Hennie




6 opmerkingen:

Gonny zei

Wat een ijver.
Leuke hoesjes en etuitjes.
Fijne week.

Groetjes, Gonny

Christine zei

Oh Hennie, hoe leuk is dit.
Ik heb soortgelijke opleiding gedaan maar dan voor kinderkleding.
Heel erg leerzaam en al lijkt het easy, het is pittig.
Ik deed examen in Rotterdam, en was geslaagd ook!!
Wat ga je met zoveel portemoneetjes en mobieltasjes doen?
Een eigen winkeltje hihi.
Ik denk dat je in de smink gaat en ze in gaat pakken, dan zal ik er niet ver naast zitten.
Een hele fijne week Hennie en bedankt voor je lieve reacties op mijn blog steeds.
Knuffels Chrissie

Annemarie zei

Wat leuk zeg een opleiding van de Modevakschool. Heel wat jaartejs geleden heb ik het ook een jaartje gevolgd. Vanwege persoonlijke omstandigheden moest ik stoppen. maar je leert er zo veel. heel veel succes hoor! Groetjes, Annemarie

Marianne zei

Leuk een opleiding Modevakschool. Ben benieuwd naar je creaties.
lieve groet, Marianne

Elizabeth zei

wat goed van je dat je zo'n opleiding doet. Zul je best plezier aan beleven.

Marian zei

Wat kun jij mooie etuitjes maken...zo netjes, jij hebt volgens mij die cursus helemaal niet nodig!!
Ik ben nog steeds jaloers op je klossen kastje :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails