zaterdag 23 februari 2013

Jeans-tas deel 6




De jeans-tas is bijna af!!
Als je een sluiting aan de bovenkant van de tas wilt maken, kun  je dat nu doen in de vorm van bv: klittenband of een  magneet drukker (tip van Corina). Dit kun je 3cm onder de boord aan de binnentas vastzetten.
Maar je kunt het ook gewoon open laten.
Een rits behoord ook tot de mogelijkheden, en ik heb het geprobeerd om dit ook op de foto te zetten met werkbeschrijving erbij.
Maar mijn zus Jannie (coupeuse) heef dit geprobeerd maar kwam er niet uit!
Dus dat laat ik nog maar even zo.....

We gaan nu de binnentas in de buitentas stikken.
Dit wel heel voorzichtig doen. Het liefst met naald 90 of 100 en een Jeans-voetje. Dit werkt het beste.
Je kunt evt. hele dikke naden, bijvoorbeeld een lusje overslaan als het niet lukt om erover heen te naaien.







Dit was het enige wat we vandaag gingen doen, morgen gaan we de tas nog een beetje opleuken!
In de vorm van een sleutelhanger. Dat is maar eventjes werk, dus snel klaar!


En wat zou het heerlijk zijn als het Voorjaar zou worden.......


Fijne dag!!

Groetjes, Hennie

6 opmerkingen:

Corina zei

ipv klittenband kun je misschien ook van die magneet drukkers gebruiken, ga ze op mijn lijstje zetten. Of de gewone ouderwetse drukkers.

Corina

Carin Wijnand zei

Wat heb je hard gewerkt deze week! Goede tutorial met duidelijke foto's complimenten!

Cattinka zei

Hello Hennie,
I like jeans bags a lot, and this one with the red and white checkered fabric is a perfect match!
KATRIN W.

Anoniem zei

Hoi Henny,

Bente en ik hebben de tas klaar.
Ze is er helemaal blij mee.
Ik had nog een een rood ruitjes stof liggen. Heb er drukknoppen in gemaakt zodat hij dicht kan.

Groetjes Ingrid

Anoniem zei

sorry voor de fouten 2x een drukknopen

Unknown zei

Hallo Hennie, ik heb jouw tas ook gemaakt! En jawel, met rits. Die heb ik in de binnentas gezet voordat ik die in de buitentas heb genaaid. Ging best goed.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails