maandag 15 december 2014

Het binnenvakje

Vandaag gaan we het binnenvakje maken!


Deel 12, deze gaan we eerst nog knippen, zonder naad uit de bovenstof, want daar zijn de andere delen ook van geknipt.

Op deze foto ben ik een binnenvakje aan het maken voor de PTT-tas.
Het lijkt dan ook op binnenstof!

                                  Als het goed is liggen deze delen voor je.


Ik heb ze eerst afgewerkt.


Daarna maak ik hier eerst mijn rits op maat, op 20 cm maak ik een trensje over de rits , en knip ik de rits(niet met de stofschaar!) af.


Nu is de rits op de goede lengte.
De belegjes kunnen aan de rits gezet worden,

Stikken, terugslaan en doorstikken.



Daarna het bovenstukje er tegenaan,
Wel een ritsvoetje gebruiken.


Daarna het onderste stukje tegen de rits aanzetten op dezelfde wijze.


Hierna het achterstofje er tegenaan, en rondom dichtstikken.
Wel de rits openlaten, anders kun je het vakje niet keren!


De bovenkant doorstikken.


    Daarna stikken we het vakje op de binnenkant van  de stof op de aangegeven punten op het patroon.


Zo hebben we meteen twee vakjes in de tas!
Eén met, en één zonder rits.


Fijne week, 

Groetjes, Hennie





















Geen opmerkingen:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails