dinsdag 25 januari 2011

Moulage, Kringloop en Gymtas

 

Afgelopen zaterdag ben ik samen met 8 andere cursisten de cursus Moulage begonnen. Eerst was ik wel benieuwd, hoe zou dit gaan? Maar het is echt erg leuk om een hele dag zo met stof in de weer te zijn! Het leek wel of we op de modeacademie zaten, met 9 paspoppen in het atelier! Hier (op de foto) hebben we een recht rokje zonder zijnaad gemouleerd. Het is wel een hele andere manier om aan een goed patroon te komen, dan zelf een patroon tekenen! Verder hebben we een rechte rok met zijnaad, een gerende rok en een jupe bombee rok uitgelegd gekregen en hier ook zelf een patroon van gemouleerd!


Voor Mart heb ik een gymtas gemaakt, van een lapje stof met gymschoenen en ballen erop. Voor de binnenkant een broek gebruikt die ik nog had liggen en toch te klein was geworden.
Ik ben er niet erg enthousiast over het resultaat, maar voor een paar weken kan het wel.




Het borduurwerkje voor mijn examen modinette is af!  Hier ben ik wel blij mee, want dit borduren is niet mijn favoriet!


Mezelf deze week verwend met een aantal tijdschriften en een prachtig boek!
Van de kringloop een aantal ariadnes meegebracht, en wat boekjes, heerlijk!
Hier ben ik super blij mee! Hier staan vaak  leuke dingen in, en met een ander stofje of kleurtje heb je weer een heel ander resultaat!


En dit boek Eline's huis..........
Een prachtig boek met heel veel projecten die je kunt maken.

Fijne week!

Groet, Hennie

6 opmerkingen:

Marian zei

Wat heb je goede vonsten gedaan bij de kringloop!!
Het boek 'Eline's huis"ben ik al vaak tegen gekomen in blogland, moet wel erg leuk zijn.

En met je gymtas is toch niets mis? ziet er hetzelfde uit als de (dure) Kipling gymtas die onze kinderen hadden toen ze die nog nodig hadden, en ik vind als ik eerlijk moet zijn, die van jou veel vrolijker!!

Christine zei

Hoi Henny,
Ik snap er nog niet veel van, ik bedoel die Moulage methode maar het zal vast super zijn.
Mart kan ook weer trots zijn op zijn crea bea moeder, wie wil er nu niet naar de gym met zo een super tas.
Dat boek ken ik niet, maar ik ga er even naar kijken, lijkt een beetje op Tilda en tja....... das echt wel mijn ding.
Je hebt je lekker verwend met allerlei boeken, veel kijkgenot en wie weet maak je er snel wat uit.
Fijne dag en dikke knuf Chrissie

Kim zei

Wat een leuke post! Ben benieuwd hoe de cursus je verder vergaat, lijkt mij erg leuk!

En dat boek, volgens mij ga je daar veel gebruik van maken! Leuk hoor!

Michaja zei

Allereerst wil ik je bedanken voor je lieve berichtje op mijn blog!
Ik vind je gymtasje juist harstikke leuk geworden.
En wat is dat mouleren?
Groetjes Michaja

Gaby zei

Wounderfull dear Hennie. Have a nice weekend and more nice ideas ;O) Kindly regards Gaby

Roos zei

Wat is er mis met je gymtas? Ik vind het geweldig dat je er een oude broek voor gebruikt hebt.
Super origineel, daar zie je er maar èèn van, knap gedaan hoor!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails