zondag 3 juli 2011

Geboortekaartje.

Deze week een 'geboortekaartje' gefreubeld. Ik vind het altijd erg leuk om wat te maken van stof. Dit is het geworden.
Het kaartje op transferpapier geprint en op stof gestreken. Hiervan een hartje gemaakt. De naam en de felicitaties zijn gestempeld. Nog een klein hartje van stof ertussen en klaar!

Het kaartje is nu wel in spiegelbeeld, hoe kan ik dit anders krijgen? (Met de printer?) In iedergeval krijg ik dit nu nog niet voor elkaar. Weet  iemand een oplossing hiervoor?




  Afgelopen zondag zijn we natuurlijk naar de optocht gaan kijken, waar ons nichtje aan meedeed! Met een beetje hulp van mij, heeft ze haar creatie helemaal 'af' gemaakt. Ze is er erg druk voor geweest, het was een hele klus om dit te maken van papier-maché!




Het was een prachtige optocht!!

Verder deze week veel gewerkt, dus weinig gefreubeld!!
(Ideeén zijn er genoeg, nu alleen nog even een beetje tijd zoeken!)


Fijne week!

Groet, Hennie



6 opmerkingen:

Christine zei

Hey lieve Hennie,
Oh meid ik heb ook steeds veel minder tijd en dus minder handwerken, jammer maar ja, het zijn wel weer centjes.
Hartstikke gaaf die hartjes en helaas kan ik je geen antwoord op dit probleem geven.
Je hebt een prachtige Papieren maché pop gemaakt samen met je nichtje.
Heeft ze ook een prijs gewonnen?
Ik vind het altijd zo lief dat je ondanks je drukte toch altijd weer gezellig even op mijn blogje langs komt en een berichtje achter laat, dank je wel.
Liefs Chrissie

Kim zei

Wat een leuk geboortjekaartje, heel orgineel! Echt super leuk ziet het er zo uit. Ik kan je helaas ook niet helpen met het spiegelen... ik heb helemaal geen ervaring met transferpapier.

De optocht is echt leuk om te zien zo, al die hoofdjes, dat is zeker een werk geweest! Jouw creatie staat goed bij dat bolletje :-)

Marian zei

Leuk gedaan...
Heb je een fotobewerkingsprogramma zoals PhotoPhiltre?of bij Picassa misschien ook wel, maar dat weet ik niet.

Daar kan je de afbeelding dan spiegelen.
Dus eerst inscannen, spiegelen in dat fotobewerkingsprogramma, en dan heb je dus een spiegelbeeld afdruk.
En als je die dan opstrijkt is hij weer goed..

Jolanda zei

Tja dat foto transferpapier weet wat. Ik ben daar ook avonden mee aan het stoeien geweest om het te spiegelen, en heel wat velletjes weggegooit. Hulp ingeroepen van man en vriendinnen, maar het werd me allemaal een beetje te omslachtig.En als je dan ook nog met tijdsdruk te maken hebt. wordt je daar soms niet zo vrolijk van(kan uit ervaring spreken(vlaggetjes))Ben niet zo computer technisch aangelegd. Tot ik deze tip kreeg: Bij de Hema verkopen ze transferpapier wat je niet hoeft te spiegelen. Heel gemakkelijke oplossing dus. Maar dat geboorte kaartjes hartje ziet er heel leuk uit. succes

Anoniem zei

Je moet de foto even spiegelen voor je het op de stof afdrukt. Dan komt het goed op de stof te staan.

Even draaien met je fotoprogramma!


Groetjes Thea♥

Ik ben Esther zei

Hai Hennie,

Van harte gefeliciteerd want je hebt mijn give-away gewonnen!!!
Wil je me je adres even doormailen?Dan kan ik je het muisje sturen.
Groetjes Esther

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails