zondag 16 oktober 2011

Herfst met Pompoenen van stof........


Een zonnebloem in onze tuin was door de wind van de afgelopen tijd omgewaaid. We hebben hem afgesneden en wilde de pitjes eruit halen voor vetbolletjes voor de vogels. Maar we kwamen met de zonnebloem aan het kijken en vonden hem zo bijzonder dat we hem nog maar even zo gelaten hebben.
Geweldig hoe mooi de pitjes in de bloem zijn gezet, een bloem in een bloem. Dit zal altijd wel zo zijn? Maar wij hadden het nog niet eerder gezien!

We hebben deze week een bloemstukje gemaakt samen met de buurtgenoten, een leuke workshop!
De foto is niet mooi gweworden, nogal wazig, maar ik ben erg tevreden met het bakje.




In het tasje wat ik 2 weken geleden heb gemaakt zit alweer een nieuwe rits. Het was flink balen kan ik wel zeggen dat de rits na 1 week! al weer kapot ging. (De volgende keer haal ik alleen maar goede ritsen!!)
Maar er zit alweer een nieuwe in het tasje, een lastig werkje want ik had de voering nogal 'goed' vastgezet aan de spijkerstof, niet meer los te krijgen!!!
Tja, de onderkant van de voering toen maar open geknipt en met een beetje moeilijk doen heb ik er toch weer een rits in gekregen. En hij zit er nog wel redelijk netjes weer in.



                                                              
 Heerlijk, ik heb de nieuwe Country Living meegebracht, Genieten!!




Ik heb een pompoen gemaakt van stof, eigenlijk is het niet zo moeilijk. Maar volgens mij heb ik de stukjes niet goed tegen elkaar gezet en heb ik nu een 'schele' pompoen! Morgen doe ik een poging om een gelijke te maken!


Mart heeft vanmorgen al weer gevoetbald, het was er heerlijk weer voor! (Wel frisjes). Zo leuk die F-jes die met z'n allen achter de bal aan rennen! En ze zijn met z'n allen zo enthousiast!!!

Vrijdagavond zijn we naar het concert van Nick en Simon geweest in het Gelredome!!!! Het was een prachtige show!!!! Super!!
We hebben heerlijk genoten van deze symphonica in Rosso!!!!!

Fijne week!

 Groet, Hennie

5 opmerkingen:

Marian zei

Ja, die zonnebloem is prachtig, ik zie het nu ook pas!!! op jou foto, inderdaad een soort van bloemvorm vormen die pitjes weer..

En wat een pech met je tas en rits..dus goedkope ritsen is niks? ik was net overgestapt op goedkope, omdat ik ritsen eigenlijk best duur vind..
Je herfststukje is ook erg leuk, mooie warme kleurtjes..
Fijne week nog ...

Kim zei

Wat een wondertje inderdaad, die zonnebloem. Zo knap dat de natuur dat zo kan maken he!

Jammer van je rits, maar het ziet er weer helemaal netjes uit hoor! Lekker genieten van de herfst met dan tijdschrift, bloemstukje, kopje koffie of thee en wat lekkers!

Geckoboxes zei

Mooi pittenpatroon! Ik ben benieuwd of je daar nog iets mee gaat doen... ;))

Christine zei

Hey Hennie,
Wat een leuke post dit keer van je.
meid, ook nog nooit op gelet, maar wat een leuke verrassing geeft de zonnebloem.
Je rits zit er weer strak in, vervelend karwei, al helemaal als je hem er pas net in had gezet.
Ik zie niks scheels aan de pompoen, maar dat zal vast door de foto komen.
, ach als het een leuk werkje was, doe je hem toch nog eens namaken.
helemaal gezellig die pompoenen.
Nick en Simon, ben niet van Nederlands talige muziek, maar moet bekennen dat ik ze wel graag hoor zingen hoor!!!
Ben dus lichtelijk jaloers.
Mooi herfststuk zeg, die walnoten erbij, ziet er super uit.
Nou Mart, dat ziet er weer sportief uit joh, lekker voetballen, genieten jongen.
Lieve Hennie, bedankt voor je lieve berichtjes altijd op mijn weblog, vind dat zo gezellig.
Liefs en genieten van dit mooie weer.
Chrissie XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Anoniem zei

Wat vervelend als een rits kapot gaat. Je hebt nu wel een natuurlijke pompoen, want in het echt zijn ze ook nooit recht.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails