zondag 23 november 2014

Kort berichtje met een computer probleem.


Afgelopen dagen bezig geweest met het patroon van De Zelfmaak Tas.
Het patroon is uitgewerkt, netjes uitgetekend, en gescand.
Nu scand onze computer het ene papier groter dan het andere?????
Zeer vreemd, verder niet zo erg, maar nu is het ene patroondeel 1cm groter dan het andere.
Zelfs op het beeld, hieronder kun je zien dat hij het ene groter scande dan het andere.


Heeft iemand hier een oplossing voor??
Enig idee wat ik hier aan zou kunnen doen?

Leg het nu maar even aan de kant, pff.
Een tas maken is makkelijker dan het werken met de computer!

Fijne zondag!!

Groetjes, Hennie



3 opmerkingen:

Jolanda zei


Ben ik mee eens, dat een tas maken inderdaad makkelijker is dan computeren. Ook ik zit regelmatig met de pc te stoeien. Ik weet helaas geen oplossing, maar veel succes.

Anoniem zei

Helaas ik kan je niet helpen...vreemd!!

janneke zei

Patronen scannen en daarna versturen en uit laten printen geeft altijd verschillen. Scanner instellingen kunnen afbeeldingen vergroten of verkleinen en printer instellingen ook.
Alleen een patroon getekend met een tekenprogramma (bv. autocad of voor kleding patternmaker) hebben exacte maten. Maar ook dan moet er een print uitleg voor de instellingen mee gestuurd worden. Wil je meer weten mail me (jannekestuut@hotmail.com)dan even. Ik doe dit ook voor handwerktijdschriften.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails